maandag 17 februari 2014

Vindt Plasterk zijn Waterloo in Westerwolde?

Als burger wilde ik graag mijn bijdrage leveren in de strijd tegen de miserabele gemeentelijke herindelingsplannen in de provincie Groningen. Vandaag publiceerde de Volkskrant mijn artikel hierover.


de Volkskrant, 17 februari 2014

Zie ook de website van de Volkskrant

Eigenlijk louter (zeer) positieve reacties op dit artikel, uiteraard uit Westerwolde, maar ook elders blijk ik veel medestanders te hebben.
Een zure tweet van PvdA-wethouder Jan-Willem van de Kolk uit Stadskanaal had ik natuurlijk kunnen verwachten:
"Curieus is het zeker, dat opinieartikel van Hans ter Heijden in de Volkskrant... en bovendien gelardeerd met onzin en ver van wat nodig is". 
Tja... Gezien de enorme hoeveelheid kattebelletjes en kiekjes die hij rondtwittert, vraag ik me af of hij nog wel aan besturen toekomt. Het aardige is dat zijn SP-collega Hennie Hemmes uit Pekela (dat volgens de plannen ook samen moet met o.a. Stadskanaal en Veendam) een heel ander geluid laat horen: "Lezenswaardig!!"
Martijn Heeroma twittert:
"Als de eurofielen hun plannen doorzetten, is Nederland zometeen het Westerwolde van Europa." 
Zie onder meer ook: Westerwoldeblog, FacebookTwitter en Topsy.